Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Läkarbesöket som tog mina sista krafter,sängliggande totalt nu

Av Susanne - 28 mars 2015 17:28

Så här såg min läkare ut under dagens besök,som ett stort frågetecken. Han trodde att hans usla komplettering av mitt läkarintyg godkänts o att jag nu ville ha för ny period. Måttligt intresserad var han över att ens behöva fundera på gamla läkarintyget o hade inget att komma med. jag hade skrivit ner några medicinska termer och meningar som han gladeligen skrev av. Berättade för honom att detta var mitt sista besök hos honom o sista intyget jag behövde då jag har fått tid hos läkare som vill ta emot mig och är intresserad av ME. Han sa han skulle skriva intyget o att jag skulle komma tillbaka 6 timmar senare för att godkänna det. När jag sen kom hade han knappt börjat skriva det. Vi satt (jag låg i soffan i väntrummet då jag var för dålig för att sitta) o väntade 30 min. När han kommer har han skrivit fel huvuddiagnos o fel datum och i princip skrivit ett helt nytt för framöver o inte komplettering av förra. Vi väntade 15 min till o han slängde det till oss o tog emot en patient. Nu kan jag bara hoppas det godkänns..... Det är MINA ord,mina eftersökningar o termer som står på pappret. Han har bara skrivit av dem.

O förresten,borreliaprov ville han jag skulle ta så att det inte var borrelia istället för ME.....  

 
 
Tangent

Tangent

29 mars 2015 00:00

Forresten, hva er "trotsfibromyalgi?" (Leste det i presentasjonen din nå.) Jeg har hatt diagnosen fibromyalgi i ca. 30 år. Det er kanskje noe av det samme som du har?

Svensk er andrespråket mitt, og jeg lærer stadig noe nytt (:

http://www.tangent.bloggplatsen.se

Susanne

29 mars 2015 13:12

Trots fibromyalgi betyder även om jag har fibromyalgi.
Jag har fibromyalgi, ME och EDS. Texten blev lång och jag glömde dela upp den. Tack för dina kommentarer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 10 april 2015 13:53

Helt slut idag. Kroppen vägrar fungera o huvudet är helt tomt. Är nog gårdagens läkarbesök o resa som tagit slut på både kropp o knopp. Det gick ju bra men det tog alla krafter o lite till. Sambon rastade hunden i morse o nyss gick en kompis med hono...

Av Susanne - 9 april 2015 21:28

ÄNTLIGEN! verkar ha hittat en läkare nu som förstår mig,har kunskap om ME o fibro o är villig att ta tag i allt o hjälpa mig till en hållbar situation o framtid. lååååång resa till annan kommun men fasiken vad det var värt det. Ska testa annan antide...

Av Susanne - 8 april 2015 12:55

http://www.expressen.se/gt/lexgt/me-sjuka-susanne-kallades-lat-av-lakarna/   inte te lätt att blotta sig inför alla men jag är nöjd att jag försökt göra något och inte bara är tyst.  ...

Av Susanne - 26 mars 2015 17:37

Allt är upp och ner nu.... Gottfriedsläkaren säger att jag måste ta ett steg tillbaka för att överhuvudtaget kunna bli bättre. Vc läkaren fixar inte att komplettera mitt värdelösa läkarintyg o fk ger mig nu en sista chans att fixa det,annars blir jag...

Av Susanne - 22 mars 2015 13:00

I torsdags var jag på återbesök på gottfriedskliniken för spec ME:n. Jag hade gråten i halsen hela besöket o sambon var med o förklarade hur dåligt jag mår just nu. Jag berättade hur min vecka ser ut o hur lite jag har kraft att göra o läkarens respo...

Presentation


Kämpar med att få livet och kroppen att fungera trotsfibromyalgi och ME. Inte lätt men tack vare sambon,min hund,2 katter och få riktiga vänner kämpar jag på

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards